Terkini dari KinabaluTV

Tuesday 12 April 2011

BN Kian Terdesak Di Sarawak

Sejak bermulanya pilihanraya negeri ke 10 Negeri Sarawak, pemimpin-pemimpin BN bagaikan tidak duduk diam, kebangkitan rakyat bagaikan tsunami yang melanda sehingga merebak ke alam maya. Komen-komen di laman sosial serta portal-portal berita jelas menunjukkan kebenarannya.

Penyiaran klip video yang kononnya membabitkan pimpinan Pakatan Rakyat akhirnya memakan diri, disamping krisis BN Sarawak yang berpunca daripada sikap Ketua Menteri yang berdolak-dalik dalam pengundurannya.

Kempen-kempen yang dijalankan oleh BN juga tidak mendapat sambutan setanding dengan kempen Pakatan Rakyat. Perhimpunan di beberapa Bandar seperti Sibu dan Miri jelas menunjukkan gelombang rakyat membuatkan BN tenat sehinggakan Perdana Menteri sanggup berkampung di Sarawak sehingga 16 April.

Manakala Timbalan Perdana Menteri pula dikatakan telah menggunakan kapasitinya sebagai Menteri Pelajaran dengan ‘meminta’ jasa baik guru-guru bagi mengundi kerajaan dalam sebuah program yang membabitkan kira-kira 400 orang guru.

Jika sebelum ini Perdana Menteri terkenal dengan perkataan “You help me, I help you” di pilihanraya kecil Sibu, kali ini perkataan “percayalah! Percayalah!” pula menjadi permainan dibibir rakyat Sarawak menambahkan lagi tekanan terhadapa BN sehingga ada yang meletakkan kain rentang berbentuk ‘ancaman’ terhadap Pakatan Rakyat yang ingin berkunjung ke kawasan perkampungan.

Terbaru ramai yang mengaitkan serangan cyber yang berlaku terhadap Sarawakreport.org dan portal berita Malaysiakini dengan parti berkenaan.

Kini status Sarawak sebagai salah satu ‘fixed deposit’ BN menjadi kian kabur. - peranaksamah.

No comments:

Post a Comment